تاثیر میکروشیا بر گفتار کودک

تاثیر میکروشیا بر گفتار کودک
[wpseo_breadcrumb]

میکروشیا نوعی تغییر شکل در قسمت گوش خارجی است که در لاله گوش به صورت ناقص ایجاد شده است. شیوع میکروشیا در هر پنج تا دو هزار نوزاد فقط یک نوزاد درگیر آن خواهد شد. میکروشیا درگیری یک طرفه است و مخصوصا در گوش راست نوزادان بیشتر است. به طور کامل میکروشیا چهار گونه است که در گونه یک، گوش از لحاظ شکل نرمال می باشد ولی از لحاظ اندازه کمی کوچکتر از گوش نرمال مشاهده می شود. در گونه ۴ که حالت آن شدید است همه ی ساختار های گوش خارجی به طور کلی وجود ندارد. میکروشیا را می توان با جراحی میکروشی درمان کرد که توسط متخصص انجام می شود.

چه علت هایی باعث میکروشیا در لاله گوش می شود؟


اصلی ترین عامل تغییر شکل در گوش مسائل مادر زادی و ژنتیکی است. به غیر از این میکروشیا هنگامی اتفاق می افتد که نوزاد در حال رشد به خاطر شرایط و دلایل خاصی در رحم قرار بگیرد که می توانیم به مورد هایی مثل بیماری های خود ایمنی و مصرف الکل و مصرف بعضی دارو ها و غیره اشاره کنیم. متاسفانه میکروشیا بر شنوایی و گفتار کودک تاثیر زیادی می گذارد.

آیا نوزادان به خاطر شیوع میکروشیا صدا را می شنوند؟


در جواب این سوال می توانیم بگوییم بله. ولی نوزادی که درگیر میکروشیا شده است صدا را مانند اشخاص نرمال نمی شنود و کمی بر گفتار او تاثیر می گذارد. کودک حتما باید زیر نظر متخصص گوش حلق بینی باشد.

تاثیر میکروشیا بر گفتار کودک

آیا میکروشیا در گوش باعث کم شنوایی می شود؟


در پاسخ به این سوال می توانیم بگوییم به نوع میکروشیا ارتباط دارد. اگر میکروشیا فقط لاله گوش را درگیر کرده باشد، شنوایی کم نمی شود. اما اگر میکروشیا یا بدشکلی گوش در کانال گوش مشاهده شود در تست ای بی ار افت شنوایی ملایم تا معمولی مشاهده می شود.

چه تست شنوایی در نوزادان با میکروشیا گوش مناسب است؟


اگر کانال گوش کودک به طور کلی بسته شده باشد شنوایی سنج نمی تواند در بیمارستان تست شنوایی او آ ای را انجام دهد. در این شرایط استفاده از تست ای بی ار همراه با هدفون مناسب ترین راه می باشد. اما اگر میکروشیا در لاله گوش باشد انجام تست آ بی آر و او آ ای مثل نوزادانی که شنوایی آن ها نرمال است قابل انجام خواهد بود.

تاثیر سمعک بر گوش کودک


تقویت صدا به کمک سمعک ها برای کودکانی که درگیر میکروشیا هستند گزینه درمانی فوق العاده ای می باشد. سمعک باعث می شود کودک بتواند به خوبی صداها را بشنود و همین برای مغز و سیستم شنوایی او ضروری است. شنوایی خوب بر زبان و گفتار او تاثیر بسزایی خواهد داشت.

 

سخن آخر

 

 ما در این مقاله در ارتباط با اینکه میکروشیا چقدر بر شنوایی و گفتار کودک تاثیر می گذارد توضیحاتی را عرضه کردیم. حتما در زمان بارداری مسائل مهم را رعایت کنید تا کودک دچار این مشکل نشود. در صورتی که متوجه شدید کودک درگیر میکروشیا شده است فورا به یک متخصص گوش حلق بینی مراجعه کنید تا بگوید کودک شما چه سمعک استفاده کند . برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *