جراحی لیفت صورت

جراحی لیفت صورت
[wpseo_breadcrumb]

 

با افزایش سن، پوست و بافت ها به طور طبیعی خاصیت ارتجاعی خود را از دست می دهند. این اتفاق منجر به افتادگی و چین و چروک می شود. جراحی لیفت صورت که به نام ریتیدکتومی نیز شناخته می شود، یک روش جراحی است که این بافت های صورت را سفت می کند.

لیفت صورت می تواند شامل برداشتن پوست اضافی، صاف کردن چین و چروک ها و سفت کردن بافت صورت باشد. این عمل شامل لیفت ابرو یا چشم نمی شود، اگرچه ممکن است همزمان انجام شود. لیفت صورت فقط روی دو سوم پایین صورت و اغلب گردن متمرکز می شود. یک دلیل رایج برای لیفت کمک به پنهان کردن علائم پیری پوست است.

جراحی لیفت صورت چیست؟

جراحی لیفت صورت، که به عنوان ریتیدکتومی نیز شناخته می‌شود، بافت‌های صورت را لیفت و یا سفت می‌کند تا ظاهری جوان‌تر را به‌طور طبیعی به چهره بازگرداند. اغلب گفته می‌شود که انجام لیفت صورت باعث می‌شود زمان به عقب برگردد و خیلی جوان‌تر از سن خودش به نظر برسد. رایتیدکتومی با از بین بردن پوست اضافی، افتادگی، صاف کردن چین‌های عمیق، و سفت کردن بافت‌های عمیق صورت، می‌تواند به بیمار کمک کند که نه تنها جوان‌تر، بلکه «بهتر» به نظر برسد.

جراحی لیفت صورت

کاندیدهای خوب برای ریتیدکتومی

  • افرادی که شرایط خاص پزشکی ندارند که در بهبود زخم یا بهبودی پس از جراحی اختلال ایجاد کند.
  • کسانی که سیگار نمی کشند یا از مواد سوء استفاده نمی کنند.
  • کسانی که انتظارات واقع بینانه از آنچه جراحی مستلزم آن است، دارند.

جراحی ریتیدکتومی چه کار می کند؟

در طول جراحی لیفت صورت، جراح چربی و بافت زیر پوست را به شکل زیر تغییر می دهد:

  • کمک به صاف کردن چین و چروک ها
  • پوست اضافی را که باعث افتادگی می شود، برمیدارد
  • پوست صورت را صاف و سفت میکند

انواع لیفت صورت چیست؟

چندین نوع لیفت صورت وجود دارد، از جمله:

  • مینی لیفت صورت: مینی لیفت یک نسخه اصلاح شده از لیفت صورت است که پوست شل اطراف گردن و خط فک را هدف قرار می دهد.
  • لیفت میانی صورت: لیفت میانی صورت که به عنوان لیفت گونه نیز شناخته می شود، بر اصلاح افتادگی پوست از بالای دهان تا چشم ها تمرکز دارد. این ناحیه شامل گونه ها و بینی می شود.
  • لیفت صورت بدون جراحی: یک روش غیر جراحی لیفت صورت که نیازی به بیهوشی عمومی یا برش های بزرگ ندارد، اما همچنان نشانه های پیری از جمله افتادگی پوست و چین و چروک را هدف قرار می دهد. لیفت صورت مایع و لیفت با نخ نمونه هایی از روش های غیرجراحی هستند که پوست صورت را هدف قرار می دهند.

چگونه باید برای لیفت صورت آماده شوم؟

آماده شدن برای لیفت صورت مشابه آماده شدن برای سایر جراحی ها است. قبل از جراحی، پزشک شما آزمایش خون یا ارزیابی قبل از جراحی را درخواست می کند. آنها ممکن است از شما بخواهند که مصرف برخی داروها را متوقف کنید یا دوز آنها را قبل از عمل تنظیم کنید.

همچنین ممکن است پزشک از شما بخواهد که سیگار نکشید. برای کاهش خطر خونریزی و کبودی، مصرف آسپرین، مسکن های ضد التهابی و هر مکمل گیاهی را قطع کنید. مهم نیست که عمل شما در یک مرکز جراحی یا بیمارستان انجام شود، شما به کسی نیاز دارید که شما را به جراحی ببرد و از آنجا برگرداند زیرا احتمالاً تحت بیهوشی عمومی خواهید بود.

بهترین سن برای لیفت صورت

لیفت صورت به طور کلی برای افراد زیر 30 سال مناسب نیست. در بیشتر موارد، لیفت صورت برای افرادی که در دهه های 40، 50 و 60 متولد شده اند، زمانی که علائم پیری شایع می شود، بهترین نتیجه را دارد. خطوط عمیق، چین و چروک، خطوط ریز و افتادگی پوست نتیجه فرآیند پیری هستند و می‌توان آن‌ها را به بهترین شکل از طریق تکنیک‌های جراحی به جای روش‌های غیرجراحی اصلاح کرد. با این حال، سن خاصی وجود ندارد که در آن  لیفت صورت را در نظر بگیرید، زیرا هر فردی به دلیل عوامل مختلفی در سن متفاوتی پیر می شود. در عوض، زمانی باید لیفت صورت را انتخاب کنید که علائم پیری شما را آزار می‌دهد و درمان‌های غیرجراحی دیگر نتایجی را که می‌خواهید ایجاد نمی‌کنند.

روند جراحی لیفت صورت

در ابتدا، با یک جراح پلاستیک در مورد لیفت صورت صحبت خواهید کرد. این بازدید احتمالاً شامل موارد زیر خواهد بود:

  1. تاریخچه پزشکی و معاینه: برای پاسخ دادن به سوالات در مورد شرایط پزشکی گذشته و فعلی آماده شوید. همچنین در مورد جراحی های قبلی، از جمله جراحی های پلاستیک قبلی صحبت کنید. هر گونه عوارض جراحی های قبلی را حتما ذکر کنید. همچنین در صورت داشتن سابقه سیگار کشیدن، مصرف مواد مخدر یا … به جراح پلاستیک اطلاع دهید.
  2. بررسی داروها: نام و دوز تمام داروهایی که به طور مرتب مصرف می کنید را ارائه دهید. شامل داروهای تجویزی، داروهای بدون نسخه، داروهای گیاهی، ویتامین ها و سایر مکمل های غذایی باشد.
  3. معاینه صورت: جراح پلاستیک شما از زوایای مختلف و نمای نزدیک از برخی ویژگی ها از صورت شما عکس می گیرد. جراح همچنین ساختار استخوان، شکل صورت، توزیع چربی و کیفیت پوست شما را بررسی خواهد کرد. این معاینه به تعیین بهترین گزینه های شما برای جراحی لیفت صورت کمک می کند.

جراحی لیفت صورت

خطرات و عوارض جانبی بالقوه لیفت صورت چیست؟

خطراتی برای هر روش پزشکی از جمله لیفت صورت وجود دارد. این خطرات عبارتند از:

  • خطرات بیهوشی
  • خون ریزی
  • عفونت
  • حوادث قلبی
  • لخته شدن خون
  • درد یا جای زخم
  • ریزش مو در محل های برش
  • تورم طولانی مدت
  • مشکلات در بهبود زخم

سخن آخر

اگر تصمیم دارید جراحی لیفت صورت انجام دهید، حتما برای مشاوره با مطب دکتر شباهنگ محمدی تماس بگیرید. ما می‌توانیم متناسب با شرایط شما بهترین پیشنهاد را ارائه دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *