رینوپلاستی بینی چیست؟

رینوپلاستی بینی چیست
کجای سایت هستید؟ خانه » blog » مقالات عمومی » رینوپلاستی بینی چیست؟

رینوپلاستی بینی چیست؟

رینوپلاستی که به عنوان جراحی بینی نیز شناخته می شود، یکی از رایج ترین انواع جراحی های زیبایی بینی است.این جراحی شکل بینی شما را تغییر می دهد تا ظاهر شما را بهبود بخشد یا مشکلات پزشکی را که در نحوه تنفس شما اختلال ایجاد می کند، برطرف کند. همچنین می تواند انحراف تیغه بینی یا شکستگی بینی را اصلاح کند. برای پاسخ کامل تر به سوال “رینوپلاستی بینی چیست” با ما همراه باشید.

رینوپلاستی بینی چیست

چه کسانی ممکن است بخواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند؟

شما ممکن است جراحی زیبایی بینی را برای موارد زیر انتخاب کنید:

  • یک ناهنجاری مادرزادی (نقص مادرزادی) را اصلاح کنید.
  • برای زیبایی ظاهر خود انجام دهید.
  • باز کردن مجاری مسدود شده بینی (انحراف تیغه بینی).
  • شکستگی صورت مانند شکستگی بینی را ترمیم کنید.
  • بازیابی عملکرد تنفسی پس از بیماری، درمان سرطان، صدمات تروماتیک یا سوختگی.
  • افرادی که سوراخ های بینی خیلی پهن، خیلی کوچک، خیلی بزرگ یا به سمت بالا دارند.

چه کسانی کاندید جراحی زیبایی بینی هستند؟

کاندیدای جراحی بینی باید:

  • رشد خود را تمام کرده و از سلامت جسمانی خوبی برخوردار باشید.
  • محدودیت های جراحی بینی را درک کند و اهداف معقولی برای این عمل داشته باشد.

روش های مختلف جراحی برای رینوپلاستی بینی چیست؟

دو نوع اصلی از روش های رینوپلاستی بینی عبارتند از:

  1. باز: رینوپلاستی باز روشی برای تغییر شکل عمده بینی است. جراح شما برش هایی ایجاد می کند تا پوست بینی شما را به طور کامل از استخوان و غضروف جدا کند، که به آنها اجازه می دهد آناتومی زیرین بینی شما را به وضوح ببینند.
  2. بسته: رینوپلاستی بسته یک روش کوچک برای تغییر شکل بینی است. جراح شما برش هایی در بینی شما ایجاد می کند تا پوست شما را از استخوان و غضروف جدا کند تا شکل آن را تغییر دهد.

انواع دیگر رینوپلاستی بینی عبارتند از:

  1. رینوپلاستی زیبایی: ظاهر بینی و صورت شما را بهبود می بخشد.
  2. رینوپلاستی غیر جراحی (فیلر): این نوعی از جراحی زیبایی بینی است که از فیلرهای پوستی برای پر کردن موقت فرورفتگی ها و بی نظمی های بینی استفاده می کند. این روش می تواند نوک بینی افتاده را بالا ببرد یا یک برآمدگی کوچک روی بینی را اصلاح کند.
  3. رینوپلاستی فانکشنال: فرم و عملکرد بینی را پس از بیماری، درمان سرطان یا آسیب های تروماتیک بازیابی می کند. از این نوع جراحی ترمیمی می توان برای اصلاح نقص های مادرزادی و انحراف سپتوم نیز استفاده کرد.
  4. رینوپلاستی ثانویه: هر گونه مشکلی که پس از اولین جراحی بینی ایجاد می شود را اصلاح می کند. این مشکلات می توانند جزئی باشند اما اغلب برای جراح شما پیچیده تر هستند.

تفاوت بین رینوپلاستی و سپتوپلاستی چیست؟

رینوپلاستی روشی است که ظاهر و/یا ساختار بینی شما را بهبود می بخشد. سپتوپلاستی روشی شبیه به جراحی بینی است که عوارض ساختاری عمیق و داخلی بینی شما – سپتوم بینی – را ترمیم می کند. عوارض در تیغه بینی می تواند بر نحوه تنفس شما تأثیر بگذارد. هر دو روش را می توان همزمان برای بهبود ظاهر و عملکرد بینی انجام داد.

رینوپلاستی بینی چیست

دلایل انجام جراحی بینی

افراد برای ترمیم بینی خود پس از جراحت، برای اصلاح مشکلات تنفسی یا نقص مادرزادی یا به دلیل نارضایتی از ظاهر بینی خود، جراحی زیبایی بینی انجام می دهند. تغییرات احتمالی که جراح شما می تواند از طریق جراحی بینی در بینی شما ایجاد کند عبارتند از:

  • تغییر در اندازه
  • تغییر در زاویه
  • صاف کردن پل و برآمدگی
  • تغییر شکل نوک بینی
  • باریک شدن سوراخ های بینی

اگر جراحی زیبایی بینی شما برای بهبود ظاهر شما به جای سلامتی شما انجام می شود، باید صبر کنید تا استخوان بینی شما به طور کامل رشد کند. برای دختران، این رشد در حدود 15 سالگی است. پسرها تا زمانی که کمی بزرگتر شوند هنوز در حال رشد هستند. با این حال، اگر به دلیل اختلال تنفسی تحت عمل جراحی قرار می گیرید، جراحی بینی را می توان در سنین پایین تر انجام داد.

خطرات جراحی بینی

در این بخش از مقاله “رینوپلاستی بینی چیست” به بررسی خطرات آن می‌پردازیم.  همه جراحی ها دارای خطراتی هستند، از جمله عفونت، خونریزی یا واکنش بد و آلرژی به بیهوشی. جراحی بینی همچنین ممکن است خطر ابتلا به موارد زیر را افزایش دهد:

  • مشکلات تنفسی
  • خونریزی بینی
  • یک بینی بی حس
  • بینی نامتقارن
  • زخم ها

گاهی اوقات بیماران از جراحی خود راضی نیستند. اگر می خواهید یک جراحی دوم انجام دهید، باید صبر کنید تا بینی شما به طور کامل بهبود یابد و سپس دوباره عمل کنید. این ممکن است یک سال طول بکشد.

آمادگی برای جراحی بینی

در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی راجع به سوال رینوپلاستی بینی چیست ارائه دهیم. قبل از انجام این عمل ابتدا باید با جراح خود ملاقات کنید تا در مورد اینکه آیا کاندیدای خوبی برای جراحی بینی هستید یا خیر صحبت کنید. شما در مورد اینکه چرا می خواهید جراحی را انجام دهید و آنچه را که امیدوارید با انجام آن به دست آورید، صحبت خواهید کرد. جراح سابقه پزشکی شما را بررسی می کند و از شما در مورد داروها و شرایط پزشکی فعلی سوال می کند. اگر مبتلا به هموفیلی هستید، اختلالی که باعث خونریزی بیش از حد می شود، جراح شما به احتمال زیاد توصیه می کند که از هرگونه جراحی انتخابی خودداری کنید.

جراح شما یک معاینه فیزیکی انجام می دهد و پوست داخل و خارج بینی شما را به دقت بررسی می کند تا مشخص کند چه نوع تغییراتی می تواند ایجاد شود. جراح شما ممکن است آزمایش خون یا سایر آزمایشات آزمایشگاهی را تجویز کند. همچنین بررسی خواهد کرد که آیا هر گونه جراحی اضافی باید همزمان انجام شود یا خیر. به عنوان مثال، برخی از افراد همزمان با جراحی زیبایی بینی، عمل بزرگ کردن چانه را نیز انجام می دهند، روشی برای برجسته کردن بهتر چانه شما.

این مشاوره همچنین شامل عکاسی از بینی شما از زوایای مختلف می باشد. این عکسها برای ارزیابی نتایج درازمدت جراحی استفاده می‌شوند و ممکن است در حین جراحی از آنها استفاده شود. اگر جراحی بینی شما به دلایل زیبایی باشد، احتمال اینکه تحت پوشش بیمه قرار گیرد بسیار کمتر است. شما باید از مصرف مسکن های حاوی ایبوپروفن یا آسپرین به مدت دو هفته قبل و دو هفته بعد از عمل خودداری کنید. این داروها روند انعقاد خون را کند می کنند و باعث خونریزی بیشتر شما می شوند. به جراح خود اطلاع دهید که چه داروها و مکمل هایی را مصرف می کنید، تا در مورد ادامه یا عدم ادامه آنها به شما توصیه کنند.

افراد سیگاری در درمان جراحی بینی با مشکل بیشتری مواجه می شوند، زیرا سیگار روند بهبودی را کند می کند. نیکوتین رگ‌های خونی شما را منقبض می‌کند و در نتیجه اکسیژن و خون کمتری به بافت‌های بدن انتقال می‌یابد. ترک سیگار قبل و بعد از جراحی می تواند به روند بهبودی کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم مقاله مراقبت های بعد از عمل بینی را نیز مطالعه کنید٫

سخن آخر

اکنون که می دانید رینوپلاستی بینی چیست و چه کارهایی باید قبل و بعد از آن انجام دهید، می توانید با پزشک موردنظر خود وقت مشاوره دریافت کنید. برای هر گونه سوال و راهنمایی می‌توانید با مطب دکتر شباهنگ محمدی بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *