سینوزیت حاد و مزمن

[wpseo_breadcrumb]

تب و سردردهای شدید از جمله علائم سینوزیت حاد و مزمن است که همراه با ترشحات چرکی از بینی و حلق خود را نشان می دهد. افرادی که به این بیماری مبتلا هستند در صورت جدی نگرفتن درمان سینوزیت، به سینوزیت حاد و مزمن مبتلا می شوند. فرد با بروز سردردها و تب شدید انجام کارهای روزانه خود را از دست می دهد و مشکلات جدی تری برای او به وجود می آید. برای درمان سینوزیت حاد و مزمن حتما باید به پزشک مراجعه کرد. در صورتی که سینوزیت حاد نیاز به جراحی داشته باشد توصیه می شود که بهترین جراح آندوسکوپی سینوس را انتخاب و درمان خود را به وی بسپارید.

سینوزیت مزمن

با مدام درگیر شدن به سینوزیت و توجه نکردن به علل و درمان آن سینوزیت مزمن در فرد ایجاد می شود. البته در برخی از موارد حساسیت های به وجود آمده نسبت به گرده گل ها و قارچ ها نیز موجب به وجود آمدن سینوزیت مزمن در فرد بیمار می شود. در اثر مبتلا شدن به سینوزیت مزمن علائمی همچون خستگی، سرما خوردگی، چرک و خلط در بینی و گلو، از بین رفتن حس بویایی و تنفس های سخت در فرد بیمار بروز خواهد کرد که همه این علائم نشان دهنده وجود این بیماری مزمن در فرد است که باید درمان آن به طور جدی پیگیری شود.

سینوزیت مزمن تورم سینوس مداوم است که با تخلیه مخاط بیمار تداخل می کند و تنفس از طریق بینی را برای او دشوار می کند. هنگامی که سینوس ها به طور مزمن ملتهب می شوند، مخاط را به دام می اندازند و سینوس های فرد بیمار را مستعد رشد باکتری ها و عفونت می کنند. سینوزیت مزمن می تواند با شرایطی مانند عفونت سینوسی، آلرژی، پولیپ بینی یا انحراف تیغه بینی ایجاد شود.

سینوزیت حاد و مزمن

علائم سینوزیت حاد و مزمن

در سینوزیت حاد، تنفس از طریق بینی برای فرد مبتلا دشوار می شود البته ممکن است ناحیه اطراف چشم و صورت فرد نیز در جریان بیماری متورم شود و در پی آن سردردهای شدید و تب بالا را به همراه داشته باشد.

سایر علائم و نشانه ها عبارتند از

• فشار گوش
  • درد در دندان
  • تغییر حس بویایی
  • سرفه

درمان‌ های خانگی سینوزیت

برخی از درمان های خانگی برای کاهش و التیام درد موثر است که بهتر است فرد بیمار در خانه این روش های خانگی را امتحان کند. نوشیدن مایعات آن هم آب برای جلوگیری از خشک ماندن مخاط بینی و سینوس ها جلوگیری می کند که این امر موجب تسکین این بیماری در فرد می شود. بعد از انجام کارها به خصوص باغبانی بهتر است برای برطرف شدن آلودگی ها از سطوح بدن، فرد دوش بگیرد. غرغره با آب نمک نیز یکی از روش های موثر در التیام این بیماری است. اما با توجه به حساسیت بالا و علائمی سخت و غیر قال تحمل این بیماری در اثر بهبود نیافتن از روش های خانگی بهتر است در اسرع وقت فرد به پزشک متخصص مراجعه کند.