بهترین متخصص تومور زبان و حفره دهان و بهترین جراح تومور سر و گردن

بهترین متخصص تومور سر و گردن
[wpseo_breadcrumb]

تومور زبان و حفره دهان و درمان آن توسط متخصص

تومور زبان و حفره دهان چگونه درمان می شود؟ اولین مرحله تشخیص است. ممکن است علائم متنوعی در این مرحله وجود داشته باشد. یکی از شناخته ترین و رایج ترین این اختلالات، کارسینوم سلول سنگفرشی حفره دهان (SSC) و اوروفارنکس هستند که طبق تحقیقات بیش از 90 درصد سرطان هایی که در حفره دهان رخ می دهند را تشکیل می دهند. البته انواع دیگری نیز وجود دارد.

حفره دهان شامل لب ها و پوشش داخلی آن و گونه ها، دندان ها، لثه ها، دو سوم جلوی زبان، کف دهان زیر زبان، سقف استخوانی دهان (کام سخت) و ناحیه پشت دندان عقل (به نام رترومولار تریگون) است. در صورت وجود هر گونه اختلال در این لازم است به متخصص بیماری های زبان و حفره دهان مراجعه کنید.

متخصص تومور زبان و حفره دهان

سرطان زبان

این سرطان نوعی سرطان سر و گردن است. سرطان زمانی است که سلول‌های غیرطبیعی شروع به تقسیم و رشد می ‌کنند و به روشی کنترل نشده رشد می ‌کنند، ایجاد می شود. این سرطان نیاز به درمان جراحی و درمان های کمکی نظیر شیمی درمانی، پرتودرمانی و دارو درمانی هدفمند دارد. درمان سرطان های پیشرفته زبان می تواند بر توانایی شما در صحبت کردن و خوردن تاثیر بگذارد. از اصلی ترین نشانه های آن می توان به وجود توده روی زبان اشاره کرد که از بین نمی رود. این مورد نیز یکی از زمینه های تخصصی متخصص تومور زبان و حفره دهان است که نیاز به مراجعه به هنگام دارد.

متخصص تومور سر و گردن در چه زمینه هایی متخصص است؟

انواع زیادی از سرطان های غدد بزاقی وجود دارد، از جمله آن ها می توان به کارسینوم کیستیک آدنوئید، کارسینوم موکواپیدرموئید و آدنوکارسینوم درجه پایین پلی مورف اشاره کرد. همچنین برخی دیگر از این اختلالات در دیگر بخش ها شامل سرطان لنفوم، اختلال لکوپلاکیا و اریتروپلاکیا و تومور های خوش خیم نظیر گرانولوم سلول های محیطی، فیبروم، تومور سلول گرانولار، شوانوما، نوروفیبروم، گرانولوم پیوژنیک و همانژیوم دهان است. در هر صورت، در صورت بروز هرگونه علائم در خصوص زبان و حفره های دهانی که به غدد موجود در سر و گردن مربوط است، لازم است به جراح و متخصص زیبان و حفره دهان در زمینه جراحی تومور سر و گردن مراجعه کرد.

چه کسی جراحی تومور های سر و گردن را انجام می دهد؟

جراحی تومور سر و گردن امری حساس است و در صورت عدم موفقیت ممکن است در بخش های دیگر دچار اختلال کند. از جمله آن ها می توان به درمان تومور پاروتید اشاره کرد که با جراحی برداشته شده اما در صورت عدمم توجه و یا وخامت اوضاع ممن است به اعصاب صورت بیمار صدمه وارد شود. بنابراین جراحی زابان و حفره دهان و همچنین دمان تومور های سرر و گردن نیاز به یک متخصص گوش و حلق و بینی و جراح و متخصص سر و گردن نیاز دارد. شخصی که علاو بر دانش به روز، با تجربه باشد.

 

چه زمان لازم است به متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن مراجعه کنیم؟

با اینکه علائم هر کدام از این اختالات با یکدیگر متفاوت است، اما برخی علائم و نشانه ها در این زمینه وجود دارد که شایع تر است. در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

  • زخم سفید یا قرمزی که روی لثه، زبان یا مخاط دهان وجود دارد و به مرور زمان و با وجود درمان های لازم بهبود نمی یابد.
  • تورم در هر ناحیه از فک یا اطراف گوش
  • خونریزی یا درد غیرمعمول در دهان و عدم توان در حرکت کامل دهان
  • احساس وجود یک توده و یا ضخیم شدن در بافت دهان
  • وجود مشکلات با دندان مصنوعی در سنین بالاتر

هر کدام از موارد فوق می توانی یکی از نشانه های اختلال و وجود تومورهای سر و گردن باشد. البتهلازم به ذکر است که همه تومورهای سر و گردن بدخیم نیستند و در صورت درمان به موقع نزد بهترین متخصص تومور زبان و حفره دهان و بهترین جراح تومور سر و گردن درمان می شوند.

جراح تومور سر و گردن

بهترین جراح و متخصص تومور های سر و گردن چه می کند؟

تا به اینجای مقاله از اهمیت مراجعه به هنگام به متخصص سخن گفتیم. اما شاید این سوال برای شما مطرح شود که متخصص باتجربه در زمینه تومور زبان و حفره دهان و همچنین سایر تومور های سر و گردن چه می کند؟

تشخیص به هنگام

تشخیص به هنگام اختلال با تجویز آرمایش و عکس برداری امکان پذیر است. گاهی برای این امر معاینه فیزیکی در نظر گرفته می شود. پزشک هر گونه توده روی گردن، لب ها، لثه ها و گونه ها را احساس می کند. همچنین بینی، دهان، گلو و زبان را از نظر ناهنجاری بررسی می‌کند. آزمایش خون و ادرار ممکن است برای کمک به تشخیص سرطان انجام شود.

درمان به هنگام

اقدام فوری در جهت درمان های تهاجمی و غیر تهاجمی قدم بعدی است. تومورهای این ناحیه معمولا نیاز به درمان جراحی دارند. یک متخصص با تجربه در این زمینه با مدیریت زمان از پیشرفت تومور جلوگیری کرده و اطلاعات لازم را در ارتباز نوع تومور، وضعیت بیمای، اقدامات جراحی لازم و عوکارض بعد از عمل در اختیار بیماز قرار خواهد داد.

سخن اخر

بهترین متخصص تومور زبان و حفره دهان و همچنین بهترین جراح تومور سر و گردن لازم است در این زمینه باتجربه باشد تا اقدامات درمانی لازم را در صورت نیاز در اولین فرصت انجام دهد. یک متخصص گوش و حلق و بینی و جراح سر و گردن در این زمینه به درمان این اختلالات می پردازد. در این مقاله در ارتباط با شایع ترین علائم و تشخیص و درمان مناسبب سخن گفتیم. اینکه زمان چقدر می تواند ددر درمان بیماری ها موثر باشد. بنابراین لازم است شما نیز در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *