عوارض بعد از عمل تومور پاروتید

عوارض بعد از عمل تومور پاروتید
[wpseo_breadcrumb]

عوارض بعد از عمل تومور پاروتیدتومور پاروتید را می شناسید؟ جراحی تومور پاروتید یکی از اقدمات درمانی است که در برخی موارد با خطراتی نیز همراه است. آیا عوارض بعد از جراحی تومو پاروتید را می شناسید؟ در این مقاله قصد داریم به خطرات جراحی تومور پاروتید اشاره کنیم. این جراحی در برخی مواقع نیز خطراتی ایجاد نمی کند. درواقع در بیشتر مواقع خوش خیم هستند. اما در برخی موارد ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد و یا خطر برخی آسیب ها بعد از عمل بالا ببرد.

چرا جراحی تومور پاروتید ممکن است خطرناک باشد؟

به دلیل وضعیت قرار گیری این تومور خطرات احتمالی در این زمینه وجود دارند. این تومور در مجاروت اعصاب صوت قرار دارد و همین مورد درمان را در برخی موارد دشوار می کند. تومور پاروتید از رشد غیر عادی غده های پاروتید که در جلوی گوش قرار دارد، ایجاد می شود. همچنین از آنجایی که جراحی یک اقدام پرتهاجمی برای درمان تومور به حساب می آید، خطرات ایجاد عوارض کوتاه مدت بعد از جراحی نیز وجود دارد.

عوارض ناشی از جراحی تومور پاروتید

آیا جراحی تومور پاروتید با عوارض همراه است؟

جراحی تومور پاروتید همیشه خطرناک نیست. بسته به اینکه تومور پاروتید از چه نوعی است و در چه سطحی قرار دارد، خطرات آن نیز ممکن است متفاوت باشد. در اکثر اوقات درمان با کمک جراحی پاروتیدکتومی یک اقدام سرپایی است، برطرف می شود. لازم است در ارتباط با خطرات این جراحی باتوجه به بررسی همه عوامل از جراحتان سوال کنید. بنابراین جراحی همیشه خطرناک نیست. اما در برخی موارد ممکن است جراحی شامل حذف غده پاروتید و یا حتی غدد لنفاوی شود. در این صورت عوارض بعد از جراحی برای شما بیشتر خواهد بود.

برداشتن ناقص تومور و پارگی تومور از دیگر خطراتی است که ممکن است حین جراحی ایجاد شود. بنابراین مراجعه به یک جراح با تجربه در این زمینه در کنترل برخی از عوارض بسیار موثر است.

عوارض خطرناک جراحی تومور پاروتید چیست؟

سایر خطرات جراحی ممکن است شامل موارد زیر شود:

  • خونریزی
  • عفونت
  • فیستول بزاقی
  • سروما
  • تشکیل کلوئید
  • آسیب به عصب گوش
  • تعریق چشایی

در صورتی که اقدامات جراحی برای شما عوارضی به دنبال داشته باشد، نیاز است اقدمات درمانی لازم را بعد از آن نیز ادامه دهید. برخی عوارض نیز موقتی است که شامل بی حسی در لاله گوش و پوست اطراف زخم می شود. همچنین ممکن است ضعف صورت داشته باشید به طوری که صورت شما افتاده به نظر برسد. این عوارض معمولاً موقتی است و فقط روی قسمتی از صورت که جراحی شده است تاثیر می گذارد.

عوارض موقت تومور پاروتید چه قدر به طول می انجامد؟

عوارض موقت تومور پاروتید معمولا با طی کردن دوران نقاهت اولیه از بین می رود. همچنین اسکار های ایجاد شده ناشی از جراحی نیز به مدتی زمان نیاز دارد. تقریبا 6 هفته طول می‌کشد تا بهبود یابند، با این حال آنها یک یا حتی دو سال طول می کشد تا بازسازی ها انجام شود. برای بهبودی سریع تر این اختلالات، لازم است داروی های تجویز شده و اقدامات مراقبتی بعد از جراحی به صورت  کامل انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *