ماندگاری جراحی لیفت صورت

ماندگاری جراحی لیفت صورت
[wpseo_breadcrumb]

اکثر بیماران انتظار تغییرات شدید در ظاهر خود پس از جراحی لیفت صورت را دارند. نتایج و طول عمر هر روش درمانی متفاوت خواهد بود. با زمان و هزینه ای که در جراحی لیفت صورت صرف می‌شود، طبیعی است که بیماران بخواهند ظاهر جوان‌شان، تا جایی که ممکن است ماندگار باشد. اگر نمی‌دانید که ماندگاری جراحی لیفت صورت چقدر عمر دارد، همراه ما باشید تا به طور کامل توضیح دهیم.

لیفت صورت چقدر دوام دارد؟

طول عمر لیفت صورت می تواند بسته به روش انجام آن متفاوت باشد. لیفت اندوسکوپیک میانی صورت یا لیفت ضد جاذبه می توانند تا ده سال دوام بیاورند. با این حال، این روش ها فقط ناحیه بین پلک پایین و دهان را درمان می کنند. مینی لیفت ناحیه تحتانی صورت و گردن را جوان می کند تا ظاهری جوان تر ایجاد کند. گفته می‌شود، این روش تنها بر شلی پوست تمرکز می‌کنند و بر ماهیچه‌های درگیر تاثیری ندارند پس در نتیجه طول عمر بسیار کمتری دارند.
لیفت صورت عمیق بیشترین طول عمر را در بین انواع لیفت صورت دارد و تا 12 سال عمر می‌کند. این روش نه تنها با لایه‌های سطحی پوست سر و کار دارد، بلکه برای بلند و صاف کردن کل صورت، بافت های نرم را جابجا می‌کند.

ماندگاری جراحی لیفت صورت

چرا نتایج فیس لیفت دائمی نیست؟

عمل لیفت صورت، پوست و گاهی عضله زیرین را سفت می کند تا افتادگی پوست و بافت نرم را که به طور طبیعی با افزایش سن ایجاد می شود، معکوس کند. در حالی که بسیاری از بیماران از نتایجی لذت می برند که تا 20 سال دوام می آورد، لیفت صورت به طور دائم از پیری بیشتر جلوگیری نمی کند.
مدت زمان ماندگاری نتایج لیفت صورت به نوع جراحی لیفت صورت، سن شما در زمان جراحی و ویژگی های پوست شما بستگی دارد. نوع پوست تا حد زیادی بر اساس ژنتیک است، اما عوامل محیطی مانند قرار گرفتن در معرض نور خورشید، سیگار کشیدن، رژیم غذایی و ورزش نیز بر خاصیت ارتجاعی پوست تأثیر می گذارد.
در اینجا برخی از عوامل اولیه وجود دارد که تعیین می کند نتایج جراحی لیفت صورت چقدر دوام دارند:

عوامل موثر بر ماندگاری جراحی لیفت صورت

  • وضعیت پوست و ژنتیک

مانند هر چیزی که مربوط به بدن است، ژنتیک ما نقش کلیدی در حفظ مزایای ارائه شده توسط جراحی لیفت صورت دارد. به طور معمول، بیمارانی که تحت این روش با پوست تیره تر و سالم تر قرار می گیرند، در مقایسه با افرادی که رنگ پوست روشن تر یا نوعی آسیب پوستی دارند، از نتایج ماندگارتری برخوردار می شوند. سن بیمار در زمان انجام عمل نیز می تواند نقش داشته باشد زیرا بیمارانی که قبل از سن 60 سالگی تحت عمل جراحی لیفت صورت قرار می گیرند، برای مدت طولانی تری از مزایای آن بهره مند می شوند.

  •  تکنیک لیفت صورت

انواع مختلفی از تکنیک های جراحی لیفت صورت وجود دارد که متفاوت هستند. به طور معمول، هرچه تکنیک همراه با جراحی باشد، نتایج طولانی تر خواهد بود. به عنوان مثال، لیفت کامل صورت، چشمگیرترین نتایج را ارائه می دهد که می تواند تا 15 سال پس از عمل باقی بماند. تکنیک هایی مانند مینی لیفت صورت یا S-lifts، نتایج متوسط تری را به همراه دارند که معمولا بین دو تا شش سال دوام دارند.

  • غییرات اضافی

جراحی لیفت صورت اغلب با سایر روش های جراحی پلاستیک صورت مانند جراحی پلک (بلفاروپلاستی)، لیفت ابرو یا رینوپلاستی ترکیب می شود. از آنجایی که این روش‌های اضافی دیگر نواحی صورت را بهبود می‌بخشند، افزودن آن‌ها به عمل لیفت صورت نتیجه نهایی چشمگیرتر و طولانی‌تری را به همراه دارد.

  •  سبک زندگی

سبک زندگی بیمار، یعنی رژیم غذایی، ورزش روتین و نحوه مراقبت از پوست، می تواند تاثیر بسزایی در حفظ نتایج داشته باشد. بیمارانی که به طور کلی سبک زندگی سالم و متعادلی دارند، معمولاً از ظاهر جوان جدید خود در مدت زمان طولانی تری لذت خواهند برد.

ماندگاری جراحی لیفت صورت و زندگی سالم

  • جراح شما

در نهایت، سطح مهارت و تجربه جراح پلاستیک شما نیز می تواند در مدت زمان ماندگاری نتایج لیفت صورت نقش داشته باشد. جراحان با تجربه ای که در روش های لیفت صورت تخصص دارند، توانایی ارزیابی نیاز بیمار و اجرای تکنیک های خاصی را دارند که ماندگار ترین نتایج ممکن را تضمین می کند.

سخن آخر

بنابراین اگر به فکر لیفت صورت هستید، حتما سعی کنید عوامل تاثیرگذار بر ماندگاری جراحی لیفت صورت را در نظر بگیرید تا سالیان سال ظاهر زیبای خود را حفظ کنید. برای مشاوره و تعیین وقت با مطب دکتر شباهنگ محمدی در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *