جراحی کوچک کردن گوش

جراحی کوچک کردن گوش
[wpseo_breadcrumb]

گاهی ممکن است که مشاهده کنید برخی افراد نسبت به سایز و فرم صورت خود، دارای گوش هایی با ابعاد بزرگ و نسبتا نامتناسب هستند. امروزه برای رفع این مشکل جراحی اتوپلاستی که درواقع همان جراحی کوچک کردن گوش است، انجام می‌گیرد. با استفاده از این عمل جراحی، تغییرات زیادی در شکل گوش ایجاد شده که افزایش اعتماد به نفس و ایجاد تناسب و زیبایی را برای شخص به همراه خواهد داشت. این مشکل در کودکان و نوجوانان راحت تر با این عمل رفع می‌شود. اما اگر اکنون در سنین بالاتری قرار دارید و هنوز از این مشکل رنج می‌برید، نگران نباشید و بدون ناراحتی برای انجام این جراحی اقدام نمایید.

جراحی کوچک کردن گوش برای چه افرادی مناسب است؟

• اشخاصی که گوش های برجسته با فرم بیرون زده دارند.
• افرادی که از سایز گوش خود به دلیل بزرگی، ناراضی هستند.
• اگر دچار سانحه یا اتفاقی شده اید که موجب آسیب دیدگی گوش شما شده است.

جراحی کوچک کردن گوش چه مزایایی دارد؟

طبیعتا جراحی کوچک کردن گوش برای افرادی که از مشکل بزرگی و یا بدشکلی گوش خود رنج می‌برند مزایایی دارد.
• اصلاح فرم گوش
• بهبود موقعیت گوش
• کوچک کردن سایز گوش
• ایجاد تقارن میان دو گوش
• دوران نقاهت تقریبا آسان
• از بین رفتن حالت بیرون زدگی
• رفع شکل نامتناسب و بد شکلی

جراحی کوچک کردن گوش

نحوه جراحی اتوپلاستی

در ابتدا برای فرد از بیهوشی عمومی قبل از عمل استفاده می‌کنند. جراح، وضعیت مکانی گوش ها را به طور دقیق مشخص کرده و برشی کوچک در پشت گوش فرد ایجاد می‌کند. در ناحیه ای که این برش ایجاد شده است، چین کوچکی ایجاد می‌کنند و سپس فرم دهی گوش و غضروف آن را انجام می‌دهند. بعد از پایان فرم دهی، بخیه زده می‌شود.

جراحی کوچک کردن لاله گوش امکان پذیر است؟

امروزه بیشتر شاهد این هستیم که تعداد مراجعین برای جراحی کوچک کردن لاله گوش زیاد شده است. طی این عمل زیبایی با استفاده از بی حسی موضعی، شما می‌توانید اندازه لاله گوش خود را کم کنید.

آیا جراحی کوچک کردن گوش بر شنوایی تاثیر دارد؟

این جراحی هیچ تاثیری بر میزان شنوایی شما نخواهد داشت و کیفیت شنوایی شما به همان اندازه ای خواهد بود که قبل از عمل از آن برخوردار بودید. درواقع جراحی کوچک کردن گوش، تکنیکی ایمن و بی خطر است.

مراقبت های بعد از جراحی اتوپلاستی

این جراحی نیز برای دریافت نتیجه نیاز به اهمیت به دوران نقاهت دارد. در این زمان شما باید در انجام فعالیت های روتین خود مراقبت هایی انجام دهید.
• اگر به تازگی جراحی کوچک کردن گوش انجام داده اید، نباید به روی گوش خود بخوابید.
• حتما توجه کنید که پانسمان گوش شما به هیچ وجه مرطوب یا خیس نشود.
• به مدت دو هفته از دارو های رقیق کننده خون استفاده نکنید.
• باید احتیاط کنید که هیچگونه فعالیت سنگینی در زمان دوران نقاهت انجام ندهید.

قبل و بعد جراحی کوچک کردن گوش

درد بعد از عمل کوچک کردن گوش

همانطور که می‌دانید، گوش یکی از اندام های حساس است که بسیار سریع ناخوشی را به فرد منتقل می‌کند. قابل ذکر است که افراد باید حتما بعد از این جراحی از دارو های ضد درد استفاده کنند زیرا تا حدودی بعد از عمل درد را احساس خواهند کرد.

جای زخم بعد از جراحی کوچک کردن گوش

جای زخم بعد از جراحی گوش یا اتوپلاستی بسته به شرایط بدن و پوست فرد ممکن است باقی بماند. البته ناگفته نماند که به اندازه اولیه گوش نیز بستگی دارد، زیرا هرچه سایز گوش بزرگتر باشد، احتمالا چین خوردگی در ناحیه برش ایجاد شده نیز بیشتر خواهد بود. قابل ذکر است که جای جراحی در این نوع عمل به دلیل قرارگیری در ناحیه پشت گوش و محل تاشدگی طبیعی این ناحیه به هیچ عنوان قابل مشاهده نخواهد بود. در بعضی افراد هیچ جای زخم و برشی بعد از این عمل باقی نمی‌ماند.

آیا نتایج عمل اتوپلاستی دائمی است؟

درواقع یکی از مزایای مهم این جراحی کوچک کردن گوش این است که نتیجه دائمی و ماندگار دارد و در دسته جراحی هایی قرار ندارد که نیاز به ترمیم داشته باشد یا بعد از چندین سال به فرم اولیه بازگردد. البته ناگفته ماند که گاهی برخی افراد با میل و رغبت خود علاقمند هستند که به طور مجدد این عمل را انجام دهند و مجدد کاهش سایز گوش انجام دهند. برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مطب دکتر شباهنگ محمدی در تماس باشید.

مقالات پیشنهادی برای مطالعه:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *