مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم
[wpseo_breadcrumb]

نواحی دور چشم از حساسیت بسیاری برخوردار است و شما باید برای انجام هر روش زیبایی مربوط به این بخش نهایت دقت را داشته باشید. یکی از تکنیک هایی که خانم ها و حتی آقایان امروزه برای زیر چشم خود استفاده می‌کنند، تزریق فیلر به زیر چشم یا تزریق ژل زیر چشم است. این روش بهترین گزینه درمانی برای رفع گودی زیر چشم است. اما برای این که نتیجه خوب و ماندگاری از آن حاصل شود، باید حتما مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم را بشناسید و نکات مهمی را رعایت کنید. در این مقاله به تمامی موارد جزئی که باید در این رابطه بدانید، اشاره خواهیم داشت.

آشنایی با مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر یکی از ساده ترین و کم هزینه ترین روش های زیبایی است که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. حتما توجه داشته باشید که برای تزریق فیلر زیر چشم به بهترین پزشک زیبایی مراجعه نمایید تا تیجه مدنظر برایتان حاصل شود و با عوارض ناخوشایند رو به رو نشوید.

  • مهمترین نکته ای که باید ابتدا بدانید، این است که تا چند روز بعد از تزریق فیلر به ناحیه زیر چشم ها نمی‌توانید استحمام انجام دهید. در این روز ها باید صورت خود را با دستمال مرطوب تمیز نمایید. همچنین می‌توانید از شوینده های بهداشتی ملایم جهت پاک کردن صورت خود استفاده کنید. اما مراقب باشید به دور چشم فشار وارد نکنید.
  • مواردی چون قرمزی، التهاب، سفتی پوست، کبودی، خارش و … بعد از انجام این روش بروز می‌کند که باید برای رفع این موارد از کمپرس سرد استفاده نمایید. توجه داشته باشید که با مشاهده این علائم، ناحیه زیر چشم خود را فشار ندهید و به طور مداوم لمس نکنید. زیرا این کار باعث تحریک بیشتر و افزایش شدت کبودی می‌شود.
  • پزشک برای شما آنتی بیوتیک و داروی مسکن خفیف تجویز می‌کند. معمولا افراد نیازی به استفاده از داروی ضد درد ندارند، اما در صورت تجویز آنتی بیوتیک توسط پزشک، حتما باید مصرف گردد.
  • باید توجه کنید که تا یک هفته بعد از تزریق فیلر به این نواحی حساس، نباید از مواد آرایشی و بهداشتی و انواع کرم های صورت استفاده کنید. مواد آرایشی سبب شده تا باکتری از نواحی تزریق بر سطح پوست، وارد شود.
  • از رسیدن گرما یا سرمای بیش از اندازه به پوست صورت خود تا چند روز بعد از انجام این روش خودداری کنید. به عنوان مثل به سونا و جکوزی نروید و دوش آب سرد استفاده نکنید. این مورد را حداقل یک هفته رعایت کنید.
  • انجام فعالیت های سنگین در حالتی که سر شما رو به پایین قرار داشته باشد، موجب تعریق شده و نمک را در سطح پوست می‌افزاید. همچنین در این حالت خون رسانی بیشتری به این بخش انجام می‌شود که کبودی و ورم را افزایش می‌دهد.
  • پزشک بعد از تزریق فیلر به زیر چشم این نواحی را به آرامی و با اصول خاص ماساژ خواهد داد تا فیلر به طور یکنواخت در محل پخش شود. اما شما باید توجه داشته باشید که این کار فقط یک بار و توسط پزشک بلافاصله بعد از تزریق انجام می‌گیرد. بنابراین شما در منزل این نواحی را ماساژ ندهید و فشار وارد نکنید. این کار ممکن است سفت شدن فیلر و یا گوله شدن آن زیر پوست را برای شما رقم بزند.
  • برای اینکه نتیجه ای ماندگار از این تکنیک برای شما حاصل شود، باید در هنگام خواب به یک سمت یا پشت نخوابید. البته این مورد فقط در چند روز اولیه مهم است.

مراقبت های تغذیه ای بعد از تزریق فیلر به زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

تزریق فیلر به زیر چشم همانند تزریق ژل لب مراقبت های تغذیه ای چندانی ندارد اما به طور کلی مسئله مهمی که کاندیدای تزریق فیلر باید توجه داشه باشند این است که این نوع تزریقات زیبایی نیازمند آب فراوان می‌باشند تا فرم اولیه خود را حفظ کنند. در صورتی که بدن با کم آبی مواجه باشد، نباید انتظار چندانی از این روش داشته باشید بنابرای در طول روز چند لیوان آب مصرف کنید. همچنین تا ده روز بعد از تزریق فیلر زیر چشم، از مشروبات الکلی استفاده نکنید تا التهاب و تورم دیرتر بهبود نیابند و یا مجدد ایجاد نشوند.

برای مطالغه بیشتر:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *