درمان فلج اعصاب صورت (فاسیال)

درمان فلج اعصاب فاسیال
کجای سایت هستید؟ خانه » blog » مقالات عمومی » درمانی » درمان فلج اعصاب صورت (فاسیال)

درمان فلج اعصاب صورت چگونه امکان پذیر است؟ آیا دارودرمانی راهکار مناسب است؟ درمان های مختلفی برای آسیب عصب صورت وجود دارد. این اختلال در هر سنی از اطفال تا بزرگسالان ایجاد می شود. این اختلال در بزرگسالان بیشتر دیده می شود. اما موردی که نگران کننده است، علائم فلج اطفال فاسیال و راهکار های درمانی موجود است. آیا فلج اعصاب فاسیال به طور کامل درمان می شود؟ در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اقدامات درمانی فلج عصب صورت شامل چه مواردی می شود؟

در خصوص درمان فلج اعصاب فاسیال لازم است بگوییم اهداف اصلی درمان که شامل تسریع در طرح درمان و بهبودی، سلامت کامل و جلوگیری از برخی عوارض ناخواسته نظیر آسیب به قرنیه و… لازم است صورت بگیرد. در کسانی که به این اختلال مبتلا می شوند، حمایت روانی نیز ضروری است.

پیگیری منظم برای رفع علت اصلی فلج اعصاب صورت و پیگیری درمان های لازم در اسرع وقت در فراد مبتلا به این بیماری از دیگر اقدامات لازم است. درمان ممکن است شامل اقدامات کم تهاجمی و اقدامات پر تهاجمی نظیر جراحی باشد.

ممکن است روش های مختلفی در طرح درمان با توجه به وضعیت موجود تجویز شود. این راهکار های درمانی اغلب شامل مواردی می شود که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت.

درمان فلج اعصاب صورت

دارو درمانی

کورتیکواستروئیدها یکی از انواع داروهایی هستند که در این زمینه برای کاهش تورم صورت تجویز می شوند. استفاده از قطره چشم در سمت آسیب دیده صرت نیز یکی از جمله اقدامات درمانی لازم برای جلوگیری از عوارض ناخواسته فلج فاسیال است. همچنین ممکن است برخی داروهای ضد ویروسی در پروسه درمانی در برخی موارد تجویز شود.

اقدامات جراحی

کمتر دیده می شود برای درمان فلج اعصاب فسیال صورت از اقدامات جراحی استفاده شود. این به دلیل خطرات و عوارضی است که ممکن است این جراحی به شکل دائمی در فرد ایجاد کند. اما با این حال در برخی موارد از اقدامات جراحی برای باز کردن مسیر استخوانی که عصب از آن عبور می کند، استفاده می شود.

فیزیوتراپی و ورزش های صورت

فلج اعصاب فاسیال صرت بر روی شکل ماهیچه های صورت تاثیر می گذارد. اقدامات فیزیوتراپی و ورزش عضلات صورت از این عارضه جلگیری کرده و یک اقدام درمانی کمکی برای بهبود این اختلال به شمار می آید. با ماساژ عضلات صورت می توان از کوچک و کوتاه تر شدن عضلات مختلف صورت در بخش فلج شده جلوگیری کرد.

چه مواردی در تسریع درمان فلج اعصاب فاسیال کمک کننده است؟

بی شک یکی از اولین و مهم ترین مواردی که در تسریع روند درمان موثر است، تشخیص زودهنگام و مداخلات درمانی به موقع است. در این شیزمینه توصیه می شود پزشک را در جریان جزئیات علائم قرار دهید. مواردی از قبیل طول درمان فلج اعصاب فاسیال صورت را پزشک با معاینات دقیق و انجام آزمایش های لازم به شما خواهد گفت.

در طول دوره دران خود از مصرف خودسرانه داروها خودداری کنید. برای جلوگیری از وخامت وضعیت از درمان های خانگی و هر چیزی که طرح درمان شما را مختل کرده و یا عقب می اندازد، خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *